Måndag den 3 februari

Redan februari mina vänner, och nu har jag varit i Australien i lite drygt 7 månader! Tiden bara flyger förbi...

Väderprognosen idag är plusgradig med sol och lite blåst. Om vädret hade varit normalt så hade vi haft över 40 grader nu i februari, men vädret har väl aldrig varit särskilt pålitligt.

Jag har letat jobb i vad som känns som hundra år, men idag ringde det från ett fik som vill att jag kommer på intervju imorgon. Har aldrig varit på en riktig intervju förut, så vi får hoppas att jag sköter mig!
Annars då, sitter i soffan och väntar på att Rikard ska komma hem och ta hand om mig. Har åkt på halsfluss och lever numer på soppa - som dessvärre har tagit slut för tillfället. Kan varken svälja eller spotta, det är ingen lätt situation det här. Hoppas det blir bättre imorgon när jag ska iväg och måste prata bra.

Längesedan vi var på stranden, eller åkte vattenskidor m.m. Har kommit in i den så kallade vardagen som jag är lite rädd för. Börjar få myror i brallan av att vara på samma ställe i mer än fem månader. Brukar ju annars fara och flänga rätt så mycket fram och tillbaka, men nu har det varit lugnt och det känns... bra men lite tråkigt såklart. Ännu mer rutin blir det nog om jag får fulltidsjobb, men jag kommer tjäna cash för att kunna resa så det jämnar väl ut sig. I april åker jag och en kompis till Byron bay för lite surf camp och det ska bli himla härligt - längtar!

Nä, nu vill jag bli frisk! Jag avskyr nämligen att gå hemma i flera dagar, måste göra något!! Tror dock det är bäst att jag ligger där jag ligger så länge, kanske kan få Rikard att pyssla om mig riktigt mycket då ;) 

Tusen kramar och nu ska jag verkligen försöka mig på det här med att blogga igen!

Skriv en kommentar









Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus